Zoeken
Filter op inhoud
Filter op tag
- sponsoring (47)
- sponsorboodschap (42)
- reclame (34)
- sponsorvermelding (24)
- VTM (24)
- Medialaan (21)
- VRT (20)
- SBS Belgium (18)
- Productplaatsing (18)
- reclamespot (17)
- productplacement (16)
- suikerhoudend snoepgoed (15)
- (-) VIER (13)
- Vlaamse Media Maatschappij (10)
- NV Vlaamse Radio- en Televisieomroeporganisatie (9)
- VMMa (9)
- commerciële communicatie (7)
- Eén (7)
- PP-logo (7)
- VIJF (7)
- Vitaya (7)
- NV Medialaan (6)
- NV SBS Belgium (6)
- telewinkelen (6)
- overmatige aandacht (6)
- duidelijk herkenbaar maken van commerciële communicatie (6)
- 2BE (6)
- RTV (6)
- aandeel televisiereclame- en telewinkelspots per klokuur (6)
- Ring TV (6)
- alleenstaande reclamespot (6)
- televisiereclame (5)
- Acht (5)
- Bites Europe (5)
- telewinkelprogramma (5)
- singlespot (5)
- ATV (4)
- TV Limburg (4)
- VZW TV Kempen en Mechelen (4)
- NV DPG Media (4)
- publi-reportage (4)
- Life!TV Broadcasting Company (4)
- content creator protocol (4)
- CCP (4)
- AVS (4)
- Media Ad Infinitum (4)
- Canvas (4)
- Radio 2 (3)
- CAZ (3)
- dpg media (3)
- aanprijzen (3)
- KB kansspelreclame (3)
- JIM (3)
- Life!Tv (3)
- specifieke aanprijzing (3)
- ROB TV (2)
- kinderprogramma (2)
- zelfpromotie (2)
- vtmKzoom (2)
- Studio 100 TV (2)
- VZW Antwerpse Televisie (2)
- VZW Tele-Visie-Limburg (2)
- PlattelandsTV (2)
- Njam! (2)
- Eclips TV (2)
- Stories TV (2)
- TMF (2)
- VIMN Belgium (2)
- VZW Regionale Televisie Vlaams-Brabant-Halle-Vilvoorde (2)
- VRT MAX (2)
- VRT1 (2)
- Focus (2)
- Play Media (2)
- WTV (2)
- TVL (2)
- VijfTV (1)
- TV Brussel (1)
- Ratatouille (1)
- Actua TV (1)
- Sport10 (1)
- NV Studio 100 TV (1)
- Lint Media (1)
- TV Oost (1)
- sponsoring journaal (1)
- waar eet (1)
- sluikreclame (1)
- Netwerktelevisie (1)
- vzw Audio Video Studio Oost-Vlaamse Televisie (1)
- TV Winkel (1)
- misleidende reclame (1)
- the voice van vlaanderen (1)
- TV-Oost (1)
- ZES (1)
- NV Bites Europe (1)
- Q2 (1)
- De Slimste Mens ter Wereld (1)
- Iedereen Beroemd (1)
- NV SBS Media Belgium (1)
- VZW Familyradio Vlaanderen (1)
- VZW Vlapo (1)
- BVBA Ment Media (1)
- BVBA VBRO (1)
- NV Vlamex (1)
- MENTtv (1)
- sponsorboodschappen (1)
- vzw West-Vlaamse Televisie Omroep Regio Zuid (1)
- Telenet (1)
- Alloo in de Nacht (1)
- tabaksreclameverbod (1)
- NV Plattelands TV (1)
- Plattelands TV (1)
- vzw noordwestrand (1)
- vtm kids jr (1)
- VZW Atlantis Musc (1)
- vtm3 (1)
- vzw twinmedia (1)
- VZW Radio 2000 Exclusief (1)
- gestructureerde eenvormigheid in het programmabeleid (1)
- Telenet BV (1)
- VZW Vrije Radio Aarschot (1)
- Play Sports Open (1)
- VZW Radio Uilenspiegel (1)
- yesterdayland.online (1)
- Sporza (1)
- Play4 (1)
- NV Via Plaza (1)
- JUST (1)
- SBS/NRJ (1)
- niet naleven erkenningsdossier (1)
- netwerkradio-omroeporganisatie (1)
- Play7 (1)
- Elke Sockeel (1)
- Sam Van Denderen (1)
- Telefacts (1)
- Talisa Loup (1)
- bescherming minderjarigen (1)
- vzw Regionale Televisie voor het noorden van West-Vlaanderen (1)
- CommV My Creative Journey (1)
- onadventurewithdad (1)
- Vive le Vélo (1)
- Anne (1)
- Club 41 (1)
- Belgian Business Television (1)
- Kanaal Z (1)
- onpartijdigheid (1)
- redactionele onafhankelijkheid (1)
- Vlamex (1)
… programma ‘Komen Eten’, een eerste keer een beeldvullende reclamebumper getoond die slechts 1,5 seconde duurt. De reclamebumper bevat geen vermelding “Reclame” en is louter visueel (er is geen akoestische …
… 17u-23u), waaronder VIER. Onderscheid publireportage - reclamespot Tijdens de onderzochte periode wordt driemaal … uitgezonden in opdracht van Royco. De spot wordt buiten de reclameblokken uitgezonden, voorafgegaan door een bumper … en gevolgd door een gewone bumper waarna het reclameblok volgt. Hoewel de spot als 'publireportage' wordt …
… 2012-034-VRM_SBS-Belgium.pdf (pdf, 50.2KB) De opgeleukte reclameblokken op VIER zijn in strijd met het Mediadecreet. … gemaakt van het feit dat VIER met een vernieuwd format de reclameblokken aantrekkelijker wenste te maken. De Vlaamse … de Media diende echter de effectieve uitzending van deze reclameblokken af te wachten, aangezien de controle door de …
… sponsorboodschap het karakter krijgt van een audiovisuele reclameboodschap. Uit de memorie van toelichting (Parl. St., … wordt het onderscheid tussen een sponsorvermelding en een reclameboodschap als volgt verduidelijkt: "Het … Zo kan een sponsorvermelding, in tegenstelling tot een reclameboodschap, geenszins aanzetten tot consumptie. Een …
… seconden duurt en een sponsorlogo draagt. Daarna volgt een reclame(begin)bumper met vermelding van het VIER-logo en gedurende twee seconden de vermelding van het woord ‘RECLAME’. Na die twee seconden verdwijnt het woord ‘RECLAME’ en volgt, nog steeds op het beeld met het VIER-logo …
… de sponsorboodschap het karakter van een audiovisuele reclameboodschap waardoor ze niet strookt met artikel 2,41°, … vermelding van de sponsor(s) dit opdat ze geen audiovisuele reclamespot zou worden. In de parlementaire voorbereiding … 3) wordt het onderscheid tussen een sponsorvermeling en een reclameboodschap als volgt verduidelijkt: "Het …
… dat de uitgezonden spot geen publireportage is maar een reclamespot. Het accent van het filmpje ligt namelijk niet … en de presentatievorm krijgt de spot het karakter van een reclamespot. De spot kan aldus niet als publi-reportage … houdt de VRM rekening met het feit dat de uurlimiet van reclame niet werd overschreden en met het laag marktaandeel …
… uitgezonden in de vorm van commerciële communicatie (reclame) tijdens de speelfilm, niet gemakkelijk als zodanig … Type procedure Ambtshalve onderzoek Tags VIER SBS Belgium reclame Deel via … De VRM controleerde de uitzending ‘Star … uitgezonden in de vorm van commerciële communicatie (reclame) tijdens de speelfilm, niet gemakkelijk als zodanig …
… Een sponsorvermelding mag, in tegenstelling tot een reclameboodschap, geenszins aanzetten tot consumptie. Een … Een sponsorvermelding mag, in tegenstelling tot een reclameboodschap, geenszins aanzetten tot consumptie. Een …
… minuten niet werd nageleefd, de erg beperkte kijkcijfers en reclame-inkomsten evenals het gegeven dat de … minuten niet werd nageleefd, de erg beperkte kijkcijfers en reclame-inkomsten evenals het gegeven dat de …