naar de inhoud
Vlaanderen
Vlaamse Regulator voor de Media
Zoeken
Contacteer ons
Vlaamse Regulator voor de Media
Vlaamse Regulator voor de Media. Onafhankelijk toezichthouder voor de Vlaamse audiovisuele media.
nl
en
Home
Vul een trefwoord in
MENU
Beslissingen
Mediadecreet en wetgeving
Radio, tv en netwerken
Commerciële communicatie
Over VRM
Contact
Contactpunt mediatoegankelijkheid
Content Creator Protocol
U bent hier
Home
›
Over VRM
›
Rapporten
›
Toezichtsrapport VRT - 2021
›
Strategische doelstelling 2: Voor iedereen een breed, kwalitatief en in toenemende mate digitaal aanbod.
Strategische doelstelling 2: Voor iedereen een breed, kwalitatief en in toenemende mate digitaal aanbod.
Lees voor
Inhoudstafel
KPI 9. De VRT bereikt met haar aanbod op weekbasis minstens 85% van alle Vlamingen. De VRT bereikt op weekbasis minstens 75 van elke relevante doelgroep (verdeling naar geslacht, leeftijdsgroepen, opleidingsniveau en afkomst).
KPI 10. De VRT streeft naar diversiteit in beeldvorming in het gehele intern en extern geproduceerde videoaanbod, uitgezonderd programma-aankoop (waar diversiteit ook een aandachtspunt is).
KPI 11. De VRT streeft naar een meer diverse samenstelling van haar personeelsbestand, afhankelijk van de instroom die gerealiseerd kan worden.
KPI 12. De VRT maakt haar aanbod toegankelijk voor personen met een auditieve en/of visuele beperking.
KPI 13. De VRT besteedt in haar sportaanbod aandacht aan damescompetities, g-sport en 32 sporten.
KPI 14. De VRT zet proactief in op het ontwikkelen van digitaal aanbod dat aansluiting vindt bij het veranderend mediagebruik. De VRT maakt haar publieke opdracht waar op nieuwe, relevante platformen.
KPI 15. De VRT geeft een overzicht van de evoluties en gemaakte keuzes in de aanbod- en merkenportfolio en hoe die inspelen op het wijzigende mediagebruik.
KPI 16. KLAAR en Edubox of gelijkaardige initiatieven worden verdergezet en dragen ertoe bij dat de VRT op een toekomstgerichte manier en vanuit haar educatieve taak connecteert met een jonger publiek.
KPI 17. De VRT versterkt haar digitaal bereik door in te zetten op meer geregistreerde gebruikers. Tegen 2025 streven we naar 1 op 2 Vlamingen als geregistreerde gebruikers (hebben dus een VRT-profiel).
KPI 18. Van de geregistreerde gebruikers komt minstens de helft één keer per maand in contact/interactie met 1 of meerdere van onze digitale kanalen en is hij/zij dus een actieve gebruiker.
‹ Vorige
Omhoog
Volgende ›
Download de volledige PDF
Stel eigen PDF samen