KPI 18. Van de geregistreerde gebruikers komt minstens de helft één keer per maand in contact/interactie met 1 of meerdere van onze digitale kanalen en is hij/zij dus een actieve gebruiker. Voorbeelden van een interactie of contact zijn: een video bekijken op VRTNU, luisteren en/of interageren via de radio app, deelnemen aan een online wedstrijd en het bekijken van een item op VRTNWS of Sporza.
KPI 18. Van de geregistreerde gebruikers komt minstens de helft één keer per maand in contact/interactie met 1 of meerdere van onze digitale kanalen en is hij/zij dus een actieve gebruiker. Voorbeelden van een interactie of contact zijn: een video bekijken op VRTNU, luisteren en/of interageren via de radio app, deelnemen aan een online wedstrijd en het bekijken van een item op VRTNWS of Sporza.
Het aantal actieve VRT-profielen nam toe van 1.358.728 eind 2022 naar 1.627.182 eind 2023. Van alle geregistreerde gebruikers was 44.4% een actieve gebruiker.
De performantiemaatstaf blijkt hiermee in 2023 nog niet behaald te zijn.
- ‹ KPI 17. De VRT versterkt haar digitaal bereik door in te zetten op meer geregistreerde gebruikers. Tegen 2025 streven we naar 1 op 2 Vlamingen als geregistreerde gebruikers (hebben dus een VRT-profiel).
- Omhoog
- Strategische doelstelling 3: Betrouwbare informatie als gemeenschappelijk referentiepunt. ›