KPI 9. De VRT bereikt met haar aanbod op weekbasis minstens 85% van alle Vlamingen. De VRT bereikt op weekbasis minstens 75 van elke relevante doelgroep (verdeling naar geslacht, leeftijdsgroepen, opleidingsniveau en afkomst).
VRT bereikte wekelijks 88,9% van de Vlamingen (12 jaar en ouder). Minstens 75% van elke relevante doelgroep werd bereikt:
- Mannen: 88,2%;
- Vrouwen: 89,5%;
- 16- tot 24-jarigen: 89,4%;
- 25- tot 44-jarigen: 86,1%;
- 45- tot 64-jarigen: 87,7%;
- 65-plussers: 93,3%;
- Opleidingsniveau lager onderwijs: 83,6%;
- Opleidingsniveau lager secundair onderwijs: 86,0%;
- Opleidingsniveau hoger secundair onderwijs: 87,3%;
- Opleidingsniveau hoger onderwijs: 93,6%;
- Mensen van buitenlandse afkomst: 76,5%.
De performantiemaatstaf blijkt hiermee in 2023 behaald te zijn.
- ‹ Strategische doelstelling 2: Voor iedereen een breed, kwalitatief en in toenemende mate digitaal aanbod.
- Omhoog
- KPI 10. De VRT streeft naar diversiteit in beeldvorming in het gehele intern en extern geproduceerde videoaanbod, uitgezonderd programma-aankoop (waar diversiteit ook een aandachtspunt is). ›