Bijlage 1 - Bereik van de verschillende VRT-media op maandbasis

Bereik van de verschillende VRT-media op maandbasis

2011

VRT 

TV[33]

VRT

radio[34]

VRT 

TV + radio[35]

VRT

online[36]

# unieke bezoekers

VRT 

online[37]

%  bereik Vlaamse bevolking

Januari

95,4%

 

 

79,5%

97,1%

2.050.611

38,0%

Februari

93,1%

97,2%

Maart

93,5%

97,9%

April

90,7%

97,3%

Mei

90,4%

97,7%

2.082.873

38,6%

Juni

91,2%

79,3 %

95,4%

Juli

90,3%

94,8%

Augustus

89,8%

95,4%

September

89,0%

97,2%

Oktober

92,0%

97,3%

November

92,2%

97,1%

_

_

December

93,1%

97,2%

[33] Norm : minstens 15’ consecutief gekeken op maandbasis.

[34] Er zijn 3 CIM-golven per jaar, 2 in het voorjaar (golf 1+2) en 1 in het najaar (golf 3)

[35] Bron : de PPM-studie (Portable People Meter) uitgevoerd door TNS Media, in opdracht van de VRT en de VAR.    Het gecombineerd bereikcijfer is het resultaat van een meting van de bereikcijfers van de VRT-televisienetten en VRT-radionetten bij een zelfde panel van respondenten (minimum 15 minuten kijken naar VRT-televisienet of luisteren naar een VRT-radionet zonder onderbreking)

[36] Een unieke bezoeker is gebaseerd op de Metriprofil-studie.  Metriprofildata golf 10 (november 2010 – april 2011) en golf 11 (mei 2011- oktober 2011): VRT-media.

[37] Vlaamse bevolking 12+ = 5.4 miljoen.