1.2. Artikel 16 - Maatstaf 2: Weekbereik VRT-TV

Strategische doelstelling 1: Bereiken van een groot publiek

Maatstaf 2: De VRT zal met haar verschillende televisiekanalen op weekbasis minstens 80% van de televisiekijkende bevolking bereiken[8].


Om deze maatstaf te behalen dient de VRT met haar verschillende televisiekanalen op weekbasis minstens 80 % van de televisiekijkende bevolking te bereiken.

Uit de cijfers die door de VRT zijn overgemaakt blijkt dat de VRT in 2011 met haar verschillende televisiekanalen op weekbasis tussen 84,5% en 93,6% van de televisiekijkende bevolking bereikt.

In volgende grafieken wordt per kwartaal het weekbereik van de VRT-televisiekanalen weergegeven.  

Hieruit blijkt dat de VRT deze maatstaf behaald heeft.

 

Grafiek 3: Weekbereik VRT-televisie t.o.v. totaal televisiebereik (%) - 1ste kwaartaal

Grafiek 3: Weekbereik VRT-televisie t.o.v. totaal televisiebereik (%) - 1ste kwartaal - beschrijving

Grafiek 4: Weekbereik VRT-televisie t.o.v. totaal televisiebereik (%) - 2de kwartaal

Grafiek 4: Weekbereik VRT-televisie t.o.v. totaal televisiebereik (%) - 2de kwartaal - beschrijving

 

Grafiek 5: Weekbereik VRT-televisie t.o.v. totaal televisiebereik (%) - 3de kwartaal

Grafiek 5: Weekbereik VRT-televisie t.o.v. totaal televisiebereik (%) - 3de kwartaal - beschrijving

 

Grafiek 6: Weekbereik VRT-televisie t.o.v. totaal televisiebereik (%) - 4de kwartaal

Grafiek 6: Weekbereik VRT-televisie t.o.v. totaal televisiebereik (%) - 4de kwartaal - beschrijving

 

CONCLUSIE: De VRT blijkt deze performantiemaatstaf behaald te hebben

 

[8]Bereiksdefinitie Televisiekanalen: minstens 15 minuten consecutief gekeken naar lineair aanbod en aanbod op aanvraag (binnen 7 dagen geraadpleegd).