1.2. Artikel 16 - Maatstaf 2: Weekbereik VRT-TV
Strategische doelstelling 1: Bereiken van een groot publiek
Maatstaf 2: De VRT zal met haar verschillende televisiekanalen op weekbasis minstens 80% van de televisiekijkende bevolking bereiken[8].
Om deze maatstaf te behalen dient de VRT met haar verschillende televisiekanalen op weekbasis minstens 80 % van de televisiekijkende bevolking te bereiken.
Uit de cijfers die door de VRT zijn overgemaakt blijkt dat de VRT in 2011 met haar verschillende televisiekanalen op weekbasis tussen 84,5% en 93,6% van de televisiekijkende bevolking bereikt.
In volgende grafieken wordt per kwartaal het weekbereik van de VRT-televisiekanalen weergegeven.
Hieruit blijkt dat de VRT deze maatstaf behaald heeft.
Grafiek 3: Weekbereik VRT-televisie t.o.v. totaal televisiebereik (%) - 1ste kwartaal - beschrijving
Grafiek 4: Weekbereik VRT-televisie t.o.v. totaal televisiebereik (%) - 2de kwartaal - beschrijving
Grafiek 5: Weekbereik VRT-televisie t.o.v. totaal televisiebereik (%) - 3de kwartaal - beschrijving
Grafiek 6: Weekbereik VRT-televisie t.o.v. totaal televisiebereik (%) - 4de kwartaal - beschrijving
CONCLUSIE: De VRT blijkt deze performantiemaatstaf behaald te hebben
[8]Bereiksdefinitie Televisiekanalen: minstens 15 minuten consecutief gekeken naar lineair aanbod en aanbod op aanvraag (binnen 7 dagen geraadpleegd).