Selecteer het gewenste rapport Toezichtsrapport VRT - 2024Jaarverslag 2024Toezichtsrapport VRT - 2023Jaarverslag 2023Toezichtsrapport VRT - 2022Jaarverslag 2022Toezichtsrapport VRT - 2021Jaarverslag 2021Toezichtsrapport VRT - 2020Jaarverslag 2020Mediaconcentratie in Vlaanderen 2020Toezichtsrapport VRT - 2019Jaarverslag 2019Mediaconcentratie in Vlaanderen 2019Mediaconcentratie in Vlaanderen 2018Toezichtsrapport VRT - 2018Jaarverslag 2018Toezichtsrapport VRT - 2017Mediaconcentratie in Vlaanderen 2017Jaarverslag 2017Toezichtsrapport VRT - 2016Jaarverslag 2016Mediaconcentratie in Vlaanderen 2016Mediaconcentratie in Vlaanderen 2015Jaarverslag 2015Toezichtsrapport VRT - 2015Toezichtsrapport VRT - 2014Jaarverslag 2014Toezichtsrapport VRT - 2013Mediaconcentratie 2013Toezichtsrapport VRT - 2012Jaarverslag 2012Mediaconcentratie 2012Toezichtsrapport VRT 2011 Woord vooraf Inleiding Hoofdstuk 1: De Vlaamse mediasector 1.1. Radio 1.1.1. Contentleveranciers 1.1.2. Aggregatie: radio-omroeporganisaties 1.1.3. Distributie: radiosignaaltransmissie 1.2. Televisie 1.2.1. Content 1.2.2. Aggregatie : Televisieomroeporganisaties 1.2.3. Distributie : Omroepsignaaltransmissie 1.3. Geschreven pers 1.3.1. Contentleveranciers 1.3.2. Aggregatie : Uitgeverijen 1.3.3. Distributie: Geschreven pers 1.4. Internet 1.4.1. Contentleveranciers 1.4.2. Reclameregies en mediacentrales 1.4.3. Aggregatie website-eigenaars 1.4.4. Distributie vast internet: internet service provider, netwerkbeheerder, internet accesprovider 1.4.5. Distributie mobiel internet : Distributieplatformen applicaties 1.4.6. Distributie : mobiel internet : mobiele telefonie aanbieders 1.5. Convergentie en Crossmedialiteit 1.6. Besluit hoofdstuk 1 Hoofdstuk 2: Mediagroepen in Vlaanderen 2.1. Belgacom NV 2.2. Concentra 2.3. Corelio 2.4. De Persgroep 2.5. De Vijver Media 2.6. Mobistar 2.7. Roularta Media Group NV 2.8. Sanoma Magazines Belgium NV 2.9. Telenet 2.10. Think Media 2.11. Vlaamse Media Maatschappij (VMMa) 2.12. Vlaamse Radio- en Televisieomroeporganisatie NV (VRT) 2.13. Crossmedialiteit en verstrengeling van het aanbod van de Vlaamse mediagroepen 2.14. Besluit Hoofdstuk 2 Hoofdstuk 3: Informatie over mediaconcentratie 3.1. Informatie over mediaconcentratie per mediavorm 3.1.1. Radio 3.1.1.1. Verticale en horizontale integratie 3.1.1.2. Analyse op basis van financiële gegevens 3.1.1.3. Analyse op basis van luistercijfers 3.1.2. Televisie 3.1.2.1. Verticale en horizontale integratie 3.1.2.2. Analyse op basis van financiële gegevens 3.1.2.3. Analyse op basis van kijkcijfers / abonnee-aantallen 3.1.3. Geschreven pers 3.1.3.1. Verticale en horizontale integratie 3.1.3.2. Analyse op basis van financiële gegevens 3.1.3.3. Concentratie op basis van verspreiding 3.1.4. Internet 3.1.4.1. Verticale en horizontale integratie 3.1.4.2. Analyse op basis van financiële gegevens 3.1.4.3. Concentratie op basis van aantal surfers 3.1.4.4. Populariteit sociale media 3.1.5. Mobiel Internet 3.2. Mediagroepen 3.3. Prijsevolutie van mediaproducten 3.3.1. Radio 3.3.2. TV 3.3.3. Geschreven pers 3.3.4. Internet 3.3.5. Prijsevolutie van de advertentieruimte 3.4. De Vlaamse mediasector in een internationale context 3.5. Besluit hoofdstuk 3 4. Algemeen besluit en beleidsaanbevelingen Bijlage : Ondernemingen met hun KBO-nummer