KPI 9. De VRT bereikt met haar aanbod op weekbasis minstens 85% van alle Vlamingen. De VRT bereikt op weekbasis minstens 75 van elke relevante doelgroep (verdeling naar geslacht, leeftijdsgroepen, opleidingsniveau en afkomst).

VRT bereikte wekelijks 89,9% van de Vlamingen (12 jaar en ouder). Minstens 75% van elke relevante doelgroep werd bereikt:

  • Mannen: 91,0% (ten opzichte van 88,2% in 2023).
  • Vrouwen: 88,8% (ten opzichte van 89,5% in 2023).
  • 16- tot 24-jarigen: 91,0% (ten opzichte van 89,4% in 2023).
  • 25- tot 44- jarigen: 84,9% (ten opzichte van 86,1% in 2023).
  • 45- tot 64- jarigen: 90,4% (ten opzichte van 87,7% in 2023).
  • 65- plussers: 95,5% (ten opzichte van 93,3% in 2023).
  • Opleidingsniveau lager onderwijs: 82,8% (ten opzichte van 83,6% in 2023).
  • Opleidingsniveau lager secundair onderwijs: 89,9% (ten opzichte van 86,0% in 2023).
  • Opleidingsniveau hoger secundair onderwijs: 88,9% (ten opzichte van 87,3% in 2023).
  • Opleidingsniveau hoger onderwijs: 93,7% (ten opzichte van 93,6% in 2023).
  • Mensen van buitenlandse afkomst: 79,0% (ten opzichte van 76,5% in 2023). Personen met buitenlandse herkomst hebben minstens 1 ouder die geboren is buiten de EU-15 (i.e. buiten België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Zweden en het Verenigd Koninkrijk).

De performantiemaatstaf blijkt hiermee in 2024 te zijn behaald.