Korte samenvatting van de beslissing:
De VRM controleerde de uitzendingen van verschillende televisieomroeporganisaties (16 november 2020, 18u-24), waaronder ÉÉN (VRT).
Tijdens de onderzochte periode worden 55 sponsorvermeldingen uitgezonden. Eén van de sponsorvermeldingen heeft een duurtijd van 7 seconden en wordt voorafgegaan door een andere sponsorvermelding van 5 seconden. Hierdoor begaat de VRT omwille van het uitzenden van sponsorvermelding die langer is dan de maximaal toegelaten duurtijd (5 seconden) en het uitzenden van een sponsorblok dat langer is dan de maximaal toegelaten duurtijd (10 seconden), een inbreuk op artikel 92 van het Mediadecreet.
De VRT erkent de vastgestelde feiten, en wijt deze aan een materiële vergissing.
Bij het bepalen van de sanctie houdt de VRM rekening met het gegeven dat VRT recent geen gelijkaardige inbreuken heeft begaan en dat de vastgestelde inbreuk mogelijk op een materiële vergissing zou berusten.
De VRM besluit de VRT te waarschuwen.