De VRM controleerde de uitzendingen van de particuliere regionale televisieomroeporganisaties (10 oktober 2015, 17u-20u), waaronder AVS.
Bij AVS werden overtredingen vastgesteld op het gebied van sponsorvermeldingen.
Bij het bepalen van de sanctie houdt de VRM rekening met het gegeven dat de inbreuk op een menselijke fout berust en AVS verklaart inmiddels maatregelen te hebben genomen om soortgelijke inbreuken in de toekomst te vermijden. De VRM besluit dat een waarschuwing in dit geval een gepaste sanctie is.
Bij AVS werden ook overtredingen vastgesteld op het gebied van productplaatsing.
Productplaatsing is toegestaan voor zover aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Zo moet de kijker worden gewezen op de aanwezigheid van productplaatsing door het gebruik van een PP-logo, mag er geen overmatige aandacht zijn voor het product en mag er niet rechtstreeks worden aangespoord tot aankoop door specifieke aanprijzingen.
Aan deze voorwaarden werd in het voorliggend geval niet voldaan.
Bij het bepalen van de sanctie houdt de VRM rekening met het gegeven dat de inbreuk op een misverstand berust en AVS ook hier verklaart inmiddels maatregelen te hebben genomen om soortgelijke inbreuken in de toekomst te vermijden. De VRM besluit dat een waarschuwing eveneens in dit geval een gepaste sanctie is.