KPI 19. De VRT bereikt met de totaliteit van haar informatieaanbod op weekbasis minstens 75% van de Vlaamse bevolking. Ze streeft er naar 65% van de groep 16- tot 24-jarigen te bereiken met haar informatieaanbod.

De publieke omroep bereikte met VRT NWS 81,7% van de Vlamingen (ten opzichte van 82,0% in 2023).

VRT NWS bereikte 79,8% van de jongeren (16- tot 24-jarigen) (ten opzichte van 84,4% in 2023). Er is dus een lichte daling voor deze doelgroep. De groep 16- tot 24-jarigen is een kleine steekproef waardoor resultaten fluctueren. VRT NWS bereikte een (hoog) plafond op sociale media maar bereikt deze doelgroep almaar minder via klassieke kanalen.

Het bereik van VRT NWS op TikTok verdubbelde met 23.200 volgers (ten opzichte van 10.700 in 2023). Voor nws.nws.nws waren dat 33.800 volgers (ten opzichte van 18.800 volgers in 2023). Op instagram zijn dat er 445.345 voor VRT NWS en 403.112 voor nws.nws.nws (ten opzichte van 394.832 en 343.178 in 2023).

VRT NWS zette in op interactie. Om het verschil te maken met andere platformen maakt nws.nws.nws bewust de keuze om elk bericht te beantwoorden. Op die manier kan de redactie de bezorgdheden en vragen die tieners hebben over de actualiteit meteen beantwoorden en ermee aan de slag gaan. Zo staat nws.nws.nws dicht bij haar doelpubliek.

De performantiemaatstaf blijkt hiermee in 2024 te zijn behaald.