Korte samenvatting van de beslissing:
De VRM controleerde de uitzendingen van diverse televisieomroeporganisaties (4 mei 2019, 17u-23u), waaronder Njam!.
De onderzoekscel stelt vast dat tijdens de onderzochte periode 12 reclameblokken worden uitgezonden. Door de aankondiging van vier reclameblokken via een bumper met een tekst 'RECLAME', die telkens slechts 1 seconde beeldvullend wordt getoond is er volgens de onderzoekscel geen duidelijk herkenbare afbakening van reclame en redactionele inhoud. De onderzoekscel verwijst hiervoor naar het standpunt van de VRM van 23 februari 2015 omtrent de afscheiding tussen reclame en redactionele inhoud.
Na verder onderzoek van de beelden blijkt voor vier van de twaalf reclameblokken een afwijking te bestaan tussen het aantal frames gemeten door de onderzoekscel en gemeten door de omroeporganisatie. Aangezien dit verschil niet op afdoende wijze kan worden verklaard, is er sprake van gerede twijfel omtrent de mogelijke te korte duurtijd van de vier betrokken reclamebeginbumpers.
De VRM besluit dan ook geen inbreuk vast te stellen.