De VRM controleerde de uitzendingen van de particuliere regionale televisieomroeporganisaties (28 maart 2015, 17u-20u), waaronder TV Limburg.
Tijdens de onderzochte periode wordt het programma ‘TVL Wonen’ uitgezonden, een programma waarin productplaatsing aanwezig is. De omroeporganisatie geeft dit ook aan door het tonen van het PP-logo bij het begin en aan het einde van de uitzending. Na de onderbrekingen wordt het PP-logo echter niet getoond.
De VRM is bovendien van oordeel dat de omroeporganisatie zich bij de uitzending van het programma-item over een woonproject als een promotiekanaal voor de betrokken bouwfirma gedraagt en door de overmatige aandacht en de talrijke aanprijzingen bijgevolg een inbreuk begaat op de regelgeving m.b.t. productplaatsing.
TV Limburg geeft aan dat zij consequent in de begin- en eindgeneriek een PP-logo plaatst, doch niet na elke reclame-onderbreking. TV Limburg was per vergissing van oordeel dat dit volstond en wenst zich hiervoor te excuseren. De omroeporganisatie voegt er aan toe meteen na het ontvangen van het onderzoeksrapport het PP-logo te hebben opgenomen na elke reclame-onderbreking.
De VRM besluit TV Limburg voor deze inbreuken op het Mediadecreet te waarschuwen. Bij het bepalen van de sanctie houdt de VRM rekening met het feit dat TV Limburg inmiddels maatregelen heeft genomen om dergelijke inbreuken in de toekomst te vermijden.