De Vlaamse Regulator voor de Media legt Life!TV een boete van 1.250 euro op wegens het niet voldoen aan de bepalingen m.b.t. productplaatsing en het niet duidelijk herkenbaar maken van reclame.
De VRM controleerde de uitzendingen van 13 juli 2011 (14u-20u) van Life!TV. In het programma 'Game Generation', dat voornamelijk bestaat uit previews van nieuwe computergames, worden de games in kwestie op een commercieel en promotioneel gunstige manier in beeld gebracht. Ook de commentaren van de presentatoren en de voice-over zijn nagenoeg uitsluitend lovend en wervend. Volgens de VRM betekenen de positieve belichting van de games en het lovende woordgebruik een inbreuk op het Mediadecreet. De regelgeving laat productplaatsing toe, dit echter onder specifieke voorwaarden. Zo mag niet rechtstreeks worden aangespoord tot de aankoop of huur van goederen of diensten, in het bijzonder door deze aan te prijzen.
In het desbetreffende programma werd ook de rubriek 'Wannahaves' uitgezonden. In deze rubriek richten de presentatoren zich rechtstreeks tot de kijker om deze te overtuigen van het nut en het gebruiksgemak van de 'Demon Kinect Holder' en de 'Play Station Eye Holder'. De VRM is van oordeel dat gezien de inhoud en het duidelijk promotioneel karakter, deze rubriek als reclame moet worden beschouwd. Bijgevolg moest deze rubriek duidelijk gescheiden worden van de redactionele inhoud en in een reclameblok worden geplaatst.
Bij het bepalen van de sanctie houdt de VRM er rekening mee dat er sprake is van ernstige inbreuken en dat Life!TV reeds in het verleden voor een gelijkaardige inbreuk werd gesanctioneerd. Bijgevolg legt de VRM een geldboete van 1.250 euro op.