De VRM controleerde de uitzendingen van verschillende televisieomroeporganisaties (8 oktober 2013, 17u-23u) waaronder DOBBIT TV.
Tijdens de onderzochte periode wordt het programma 'mijn muur' uitgezonden. Aan het begin en einde van het programma wordt het PP-logo vertoond, het programma wordt gevolgd door een sponsorvermelding voor 'Brico'.
In het korte programma wordt getoond en uitgelegd hoe een muur hersteld dient te worden alvorens te behangen of te schilderen. Dit wordt getoond door een man die een trui draagt met op de rug heel duidelijk de benaming 'Brico'. De benaming 'Brico' wordt niet auditief vermeld, de verpakkingen en producten die gebruikt worden en van het merk 'Brico' zijn worden wel duidelijk in beeld gebracht.
Het Mediadecreet laat productplaatsing toe, dit echter onder specifieke voorwaarden. Zo mag er geen overmatige aandacht zijn voor de producten of diensten in kwestie.
De VRM is van oordeel dat in deze uitzending wel degelijk sprake is van overmatige aandacht. Ook DOBBIT TV geeft toe dat in deze sprake kan zijn van overmatige aandacht.
Gelet op het feit dat het een eerste inbreuk van DOBBIT TV betreft , het programma een beperkt kijkbereik had en dat DOBBIT TV intussen gestopt is met het uitzenden van dergelijke reportages, wordt de waarschuwing als gepaste sanctie beschouwd.