KPI 9. De VRT bereikt met haar aanbod op weekbasis minstens 85% van alle Vlamingen. De VRT bereikt op weekbasis minstens 75 van elke relevante doelgroep (verdeling naar geslacht, leeftijdsgroepen, opleidingsniveau en afkomst).

De VRT richtte zich in 2021 op alle inwoners van de Vlaamse Gemeenschap. Wekelijks bereikte zij 92,4% van de Vlamingen (12 jaar en ouder).(Bron: onderzoek van onderzoeksbureau Profacts bij 2.524 Vlamingen in de periode september-december 2021).

De doelstelling om op weekbasis 75% van elke relevante doelgroep te bereiken werd ook gehaald:

  • mannen: 92,8%
  • vrouwen: 92,0%
  • 16- tot 24-jarigen: 90,1%
  • 25- tot 44-jarigen: 91,2%
  • 45- tot 64-jarigen: 91,8%
  • 65-plussers: 96,2%
  • opleidingsniveau lager onderwijs: 86,1%
  • opleidingsniveau lager secundair onderwijs: 90,3%
  • opleidingsniveau hoger secundair onderwijs: 91,5%
  • opleidingsniveau hoger onderwijs: 96,9%
  • mensen met buitenlandse afkomst: 81,2% (personen met buitenlandse herkomst hebben minstens 1 ouder die geboren is buiten de EU-15 (i.e. buiten België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Zweden en het Verenigd Koninkrijk)).

De performantiemaatstaf blijkt hiermee in 2021 behaald te zijn.