5.1.3. Maximale deelbaarheid en aanbod op verschillende platformen

5.1.3.1. De VRT maakt het short form digitale aanbod waarvoor ze over de nodige rechten beschikt, 100% deelbaar voor individuele mediagebruikers en niet-commerciële actoren (tegen 2020)

De VRT moet tegen 2020 haar short form digitaal aanbod (fragmenten van het audiovisuele en audio-aanbod) 100% deelbaar maken voor individuele mediagebruikers en niet-commerciële actoren. De omroep stelde in 2017 een deel van zijn aanbod op die manier ter beschikking.

De VRT wenst alle korte fragmenten die digitaal aangeboden worden deelbaar te maken. Canvas bijvoorbeeld stelde een ruime selectie videofragmenten ter beschikking via het VRT-syndicatieplatform dat de mediapartners kunnen raadplegen. Onder meer De ideale wereld deelde korte fragmenten op de socialemediakanalen. Ketnet maakte alle programma’s gratis beschikbaar op zijn website, de Ketnet-app en de Ketnet Jr.-app, waar bovendien extra aanbod aangeboden werd bovenop het lineaire aanbod.

De performantiemaatstaf dient behaald te worden tegen 2020.