Deze website draagt het AnySurferlabel, een Belgisch kwaliteitslabel voor toegankelijke websites. Meer informatie vindt u op www.anysurfer.be.

Toon de tekst extra grootToon de tekst groterToon de tekst in de standaard lettergroottePrint deze pagina

Nieuwsarchief

2011/036: Ment TV gewaarschuwd voor niet duidelijk herkenbaar maken van publi-reportage

De VRM controleerde de uitzendingen (5 oktober 2011, 17u-23u) van verschillende televisiezenders , waaronder Ment TV. Op die datum werd het programma 'Inge en Debbie A-mode Make Over on Television' uitgezonden.  Het programma wordt voorafgegaan en gevolgd door een sponsorvermelding voor kledingketen A-mode.  Gedurende het hele programma verschijnt het logo van televisiezender 'Ment' met daaronder een banner 'A-mode make over'. Op het eind van het programma verschijnt een banner 'A-mode make over is een programma van Cross Media Thinking.be in opdracht van A-mode'.

Door de combinatie van verschillende visuele elementen en het feit dat het programma werd geproduceerd in opdracht van A-mode, is de toezichthouder van oordeel dat dit programma het karakter van een publi-reportage krijgt.  Echter, wordt het programma niet op deze manier aangekondigd. Ment TV betwist de visie van de VRM niet.

Bij het bepalen van de sanctie houdt de VRM rekening met de aard van de inbreuk, met het gegeven dat het om een eerste inbreuk gaat en dat de omroeporganisatie aangeeft dat ze zich intussen geconformeerd heeft. De VRM legt Ment TV dan ook een waarschuwing op.

Lees beslissing 2011/036 (PDF)

Disclaimer & privacy | Toegankelijkheidsverklaring | site by D'M&S